Landelijke Huurdersdag 2016

Op zaterdag 8 oktober 2016 wordt de derde editie van de Landelijke Huurdersdag gehouden in de Rijtuigenloods in Amersfoort, gelegen aan het station. Dit jaar is het thema: ‘De Woonbond opent deuren’. Het ochtendprogramma staat in het teken van de politieke actualiteit. Onder leiding van moderator Frénk van der Linden gaan kopstukken uit de landelijke politiek met elkaar en hurend Nederland in debat.

De toon voor de verkiezingen van 2017 wordt hier gezet! Om de zaken enigszins te relativeren heeft de Woonbond Fokke & Sukke gevraagd het debat te analyseren en hun bevindingen op geheel eigen wijze te delen.

Huurdersexpress
In de middag stappen de deelnemers in de oude treinenloods van de spoorwegen op de ‘Huurdersexpress’. Deze treindienst voert u langs 15 inspirerende, leerzame en actieve haltes, waar verschillende afdelingen van de Woonbond de deuren van hun wagons en wachtkamers openen. Waar stapt u uit? Misschien bij de halte College Tour voor kwalitatieve interviews met smaakmakers uit de volkshuisvesting. Of bij de halte Energieplein voor duurzame gadgets, tips over energiebesparing en leuke energie opwekkende activiteiten, waaronder de wielerronde van de huurdersdag. Wilt u serieus bijgespijkerd over het huurbeleid dan stapt u uit bij halte Huurderscollege. Of gaat u misschien meeschrijven aan het fictieve partijprogramma, dan stapt u uit bij de halte Huurderspartij.

landelijkehuurdersdag.nl

Geschreven op 26.07.16