Vereniging HuurdersBelangen VHB heeft nieuwe naam: HBVA-Amersfoort

Vanaf 1 januari 2017 is de vereniging huurdersbelangen VHB aangesloten bij de centrale Huurders Belangen Vereniging Alliantie (HBVA). VHB heet vanaf nu HBVA-Amersfoort. Als HBVA-Amersfoort blijven zij de belangen van alle huurders in woningen van de Alliantie in Amersfoort, Soest, Eemnes, Hoevelaken en Leusden behartigen.

Lid worden
HBVA-Amersfoort is het overkoepelend orgaan van 40 bewonerscommissies voor woningen die worden beheerd door de Alliantie regio Amersfoort. Een goede woning met een betaalbare huur in een prettige omgeving is belangrijk. Gelukkig wonen veel huurders naar tevredenheid. Toch kan het voorkomen dat een huurder niet tevreden is over iets wat de Alliantie doet. Of willen zij (juridische) informatie over het onderhoudsbeleid, isolatie, schoonmaakwerkzaamheden of de jaarlijkse huurverhoging. HBVA-Amersfoort kan huurders daar onder andere bij helpen.
Wilt u als individuele huurder gratis lid worden? Of wilt u zelf een bewonerscommissie opstarten? Neem dan contact op met HBVA-Amersfoort via 033 – 465 31 64, 06 – 39 33 22 23, secr@vereniginghuurdersbelangen.nl. Zij voorzien u graag van informatie.
Nieuw kantoor
Behalve een nieuwe naam, heeft de huurdersbelangenvereniging een nieuwe locatie gekregen aan de Sneeuwuil 85. Dit is in de nieuwe wijk Hogekwartier, aan de Hogeweg. De nieuwe locatie is goed bereikbaar. Op vrijdag 3 maart wordt deze locatie officieel geopend door Koos Koolstra, directeur de Alliantie regio Amersfoort. Het huidige kantoor aan Grote Spui 13a is vanwege de verhuizing gesloten van 27 februari tot 6 maart 2017. |
HBVA
Vanaf 1 juli 2016 werkt de Alliantie met één uniforme samenwerkingsovereenkomst voor alle aangesloten huurdersorganisaties. Zij vormen samen de nieuwe huurdersbelangenvereniging HBVA. Hierdoor kunnen de huurdersorganisaties en de Alliantie effectiever en efficiënter samenwerken aan participatie. Er is afgesproken dat de Alliantie en de HBVA elkaar vroegtijdig informeren in wat er speelt en leeft. Op die manier kunnen zij de signalen van huurders beter vertalen naar nieuw beleid. Uiteraard blijft er aandacht voor de regionale verschillen en wensen. De HBVA is een vrijwilligersorganisatie met bestuursleden gekozen uit de eigen huurders. Om haar rol succesvol te kunnen invullen ontvangt zij voldoende geld van de Alliantie om meer deskundige ondersteuning in te zetten.

Geschreven op 13.01.17